Bilgisayarsız Kodlama Nedir?

Bilgisayarsız (Unplugged) Kodlama Nedir?

Bilgisayarsız unplugged kodlama çeşitli kart oyunları ve fiziksel etkinlikler yardımı ile çocuklara kodlama eğitimi vermekte kullanılan teknikler bütünüdür. Hayatımızın her alanında var olan yazılımın temel seviyede okul öncesi ve ilköğretimde gösterilmesi için birçok yöntem kullanılabilir. Bunlardan biri de bilgisayar olmadan yapılabilen kodlama etkinlikleridir.

Bilgisayar olmadan verilen kodlama eğitiminde temel mantık bir senaryo üzerinden öğrencilerin problem çözmesini sağlamaktır. Bilgisayarsız kodlama özellikle ilkokul çağında çocuklarımızın ihtiyacı olan fiziksel aktivite, işbirlikli öğrenme, iletişim becerilerinin geliştirilmesi, problemi çözerken olasılıklı düşünme becerisini geliştirmesi ve bir problemin farklı çözüm yollarını keşfetmesi gibi kodlama dışı pek çok kazanıma cevap vermektedir.

 

Unplugged (Bilgisayarsız) Kodlama Örnekleri

1-) Tospaa.org : Tospaa bilişim sınıfı bulunmayan okullarda kodlama dersi anlatabilmek için üretilmiş bir masaüstü kart oyunudur. Oyunu oynamak için gerekli dosyaları renkli yazıcıdan çıktı almak yeterlidir. Kodlama dersi verecek öğretmen ihtiyacı kadar çıktı alarak kullanabilir. Oyunun amacı tospaayı engellere takılmadan hedef(lere) ulaştırmaktır.

 

 

 


2-) csunplugged.org: CS Unplugged, kartlar, ip, boya kalemleri ve birçok eğlenceli araç ile kullanılan bulmacalar ve çekici oyunlar aracılığıyla Bilgisayar Bilimleri dersi veren ücretsiz öğrenme etkinlikleri koleksiyonudur.

 


3-) code.org/curriculum/unplugged: Öğretmenlerin sınıfta kullanabilmesi için bilgisayarsız derslerin bir listesi derlenmiştir. Sınıfta bilgisayar olup olmamasına bakılmaksızın, bilgisayar bilimlerinin temelleri öğretilebilir. Bu dersler tek başına bir ders veya herhangi bir bilgisayar bilimleri dersi için tamamlayıcı ders olarak kullanılabilir.

 


4-) kesfetprojesi.org: Keşf@ Projesi (www.kesfetprojesi.org) 2014 yılında Google tarafından T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İstanbul İl Müdürlüğü iş birliği ile hayata geçirilmiş ve uygulanmıştır. Bu proje kapsamında, ilkokul 5. sınıflara yönelik olarak bilinçli ve güvenli internet kullanımı üzerine eğitim, sınıf içi etkinlikler, video ve oyun kartları gibi farklı içerikler, öğretmen, veli ve çocukların kullanımına sunulmuştur.