Kodlama Yapmak İstiyorum

Okulunda Sınıfında Kodlama Öğretmek İsteyenler için adımlar

1. Problem Çözme ve Algoritma

Buradaki etkinlikleri kağıt üzerinde veya bilgisayarda yaptırabilirsiniz. Etkinliklerin bir kısmı EBA’da yayınlanan kaynaklardan alınmıştır.

5. Sınıf Etkinlikleri İçin Tıklayın
1- Bulmaca Buldurmaca

5.1-Bulmaca Buldurmaca-Öğretmen Rehberi
5.1.C1 Kurt Kuzu Ot Görseli

5.1.C4 Kurt Kuzu Ot animasyonu

Hanoi Kuleleri Oynanış Kuralları

Hanoi Kuleleri çözümleri

2- En İyi Çözümü Buldum

Öğretmen Rehberi

5.2.A1 Problem Çözme Stratejileri

5.2.B1 Şimdi ne Yapayım çalışma Kağıdı

5.2.C1 Balık Kılçığı Çalışma Kağıdı

5.2.C2 Sular kirleniyor Balık kılçığı Çözümlemesi

3- Yönergeleri Takip Et

Öğretmen Rehberi

5.3.A1 Harita

5.3.C1 Dinle ve Çiz Görselleri

4- Ver Elini Veri

Öğretmen Rehberi

5.4.A-Diş Doktoru Mehmet Beyin Muayenehanesi Görseli

5.4/5.4.A2/5.4.A2-Kek Yapıyoruz Görseli

5.4.B2-Kahvaltı-Alışkanlıkları Veri Tablosu

5.4.B1-Kahvaltı-Alışkanlıkları Anketi

5.4.C1-Oyunlar İçerisinde Sabit ve Değişken Kavramları

5- Mantıklı Düşünüyorum

Öğretmen Rehberi

5.5.A1 Operatörler ve İşlem Öncelikleri

5.5.C1 Doğanın Renkleri

5.5.C2 Doğanın renkleri Yansıtma

6- Bir Algoritma Masalı

Öğretmen Rehberi

5.6.B1 Karşılıklı Oyun Kartları

7- Akışı Değiştiriyorum

Öğretmen Rehberi

5.7.A1 Akış Şeması sunumu

5.7.A2 Sabah Rutini Akış Şeması

5.7.A3 Kek Tarifi Akış Şeması

5.7.D1 Robotun Rotası Görseli 1

5.7.D1 Robotun Rotası Görseli 2

8- Eyvah Akış Şemaları Karışmış

Öğretmen Rehberi

5.8.B1 Tavşan ve Havuç

5.8.C1 Eyvah Akış Şemaları Karıştı

5.8.C2 Senaryolar Çalışma Kağıdı

9- Algoritmik Düşünüyorum

Öğretmen Rehberi

5.9.A2 Tangram Yansıtma

5.9.A2 Tangram Çalışma Kağıdı

5.9.B1 Robot Değişkenler Çalışma Kağıdı

5.9.B1 Zarftaki Değişkenler Çalışma Kağıdı

10- Bilge Kunduz’u Ziyaret

Bir Algoritma Masalı Öğretmen Rehberi

Karışıklık oyun kartları

2. Algoritmik Etkinlikler

Code.org
Algo Dijital
EBA Mobil Kod
Scratch
Binary Game
Cody
Google Blockly
Değişkenli Kodlama Oyunu
Codemino
LightBot
CSS Kodlama Oyunu
Kodla büyü
Compute It
Tospaa Kodlama Oyunu

3. Görsel Kodlama Araçları ile Kodlama Çalışmaları

Code.org Bilgisayar bilimlerinin öğrenimini yaygınlaştırmak ve bireyleri erken yaşlarında programlama ile tanıştırıp ilgilerini artırmak amacıyla, özel firmaların da desteklediği kolay kodlama web sitesidir. Kullanıcıların bilgisayarlarına herhangi bir yazılım ve program indirmelerine ve herhangi bir bilgisayar programlama bilgisine sahip olmalarına gerek olmadan, okul öncesinden liseye kadar her öğrencinin kolaylıkla ve eğlenerek kodlama yapmalarını sağlayan bir web sitedir. İçinde temel ve ileri seviyelerden oluşan bölümler ve her bölümün içinde de algoritma ve kodlama kavramını aşama aşama öğreten dersler bulunmaktadır.  Kullanıcıların tek ihtiyacı internet bağlantısıdır.

Scratch, ABD’de bulunan MIT’nin geliştirdiği, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış oldukça basit bir arayüze sahip programlama ortamıdır. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği fonksiyonları fare ile tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar, ve hikayeler yaratabilirsiniz.

Scratch, renkli bir arayüze sahiptir. Bu sayede çocukları birşeyler yaratmaya teşvik eder. Programlama dillerinin aksine, hazır fonksiyonlar kategorilere ayrılarak kolay bir biçimde kullanıma sunulmuştur. Bu sayede programlamaya yeni başlayan kişi, algoritma yapısını if,else,while,for gibi görece karmaşık ve noktalama işaretleri gibi özen isteyen yapıları kullanmadan kavrayabiliyor.