Etiket: yazılım
Etiket: yazılım
MEB Dijital Kanatlar Projesi
Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile Arçelik A.Ş. arasında ‘Dijital Kanatlar’ Projesi iş birliği anlaşması imzalandı. Proje 81 ilde 100 okulda 3 yıllık süreyle ortaokullarda 5-6. sınıflarda Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerinde, 7-8. sınıflarda ise Teknoloji ve Tasarım derslerinde uygulanacak. Proje kapsamında seçilen pilot okullara İpad, Macbook Air, Twin kodlama seti, Arçelik 3D Yazıcı
Devamını OkuKodla(Ma)nisa Projesi
Kodla(Ma)nisa Projesi, Manisa Valiliğince, Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz Koordinatörlüğünde 2015 yılında başlatılan bir Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Değişim projesidir.
Devamını OkuKodlaRize Projesi
KodlaRize Projesi Rize Valiliği Bünyesinde 2016-2017 eğitim öğretim yılında Rize Valisi Erdoğan BEKTAŞ başkanlığında başlatılmış bir eğitim- öğretim projesidir.
Devamını OkuCodeCombat İle Oynayarak Kodlama Öğrenin
Codecombat; oyun oynarken Python, JavaScript ve CoffeScript dillerini öğretmek için hazırlanmış ücretsiz bir strateji oyun sitesidir. Site bir oyun mantığıyla çalışıyor. Bölümleri geçmek için verilen haritada karakteri yönlendirmek için kod yazıyorsunuz. Karakteriniz yazdığınız kodlara göre hareket ediyor. Ayrıca zorluk derecesine göre birden çok kişiyle karşılıklı oyun oynayabilirsiniz. Sitede Türkçe dil seçeneği de mevcut. 9 yaş
Devamını OkuBlockly Games Kodlama Araçları
Blockly Games, programlamayı öğretmek amacıyla Google tarafından geliştirilen oyun tabanlı bir projedir. sürükle bırak yöntemiyle çalışan, programlama deneyimi olmayan çocuklara algoritma öğretmek için hazırlanmıştır. Blockly games aşağıdaki bölümlerden oluşur. Bulmaca: Çeşitli resim ve parçaların uygun şekilde birleştirilmesi şeklinde çalışır. Labirent: Döngülere ve koşullu ifadelerden oluşur. Verilen hedefe ulaşmak için uygun algoritma oluşturulur. 10 adımdan oluşan labirent
Devamını OkuLightBot Kodlama Aracı
LightBot, komutlar vererek karakter istenilen yere ulaştırmayı amaçlayan bir uygulamadır. Siteye üye olmadan da kullanılmaktadır. İlerlemek için kullanılacak yön komutlarının üstüne tıklayıp komutları seçtikten sonra ampül simgesine tıklayıp komutların sonuna ekleyeceksiniz. Uygulama 3 kategoriden oluşmaktadır. 1. kategori 8 bölüm 2. kategori 6 bölüm ve 3. kategori ise 6 bölümden oluşmaktadır. Code.org’un çalışma mantığına benzer şekilde ilerlemektedir. İlerleyen
Devamını OkuDüzce Kodluyor Projesi
“Düzce Kodluyor” Projesi, öğrencilerin analitik düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma, takım halinde çalışma yenilikçi (inovaktif) düşünceler ortaya çıkarma, girişimcilik becerilerini geliştirme ve kod okuryazarlığı bilinçlerinin artması için; bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde ve kodlama atölyelerinde, algoritma tasarlama ve kodlama eğitimi verilmesini amaçlamaktadır.
Devamını OkuScratch Blok Tabanlı Kodlama Aracı
Scratch, ABD’de bulunan MIT’nin geliştirdiği, 8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış oldukça basit bir arayüze sahip programlama ortamıdır. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği fonksiyonları fare ile tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar, ve hikayeler yaratabilirsiniz. Scratch, renkli ve kolay kullanımı olan bir arayüze sahiptir. Bu sayede çocukların ilgisini çekmektedir. Metin tabanlı gelişmiş programlama dillerinin aksine,
Devamını OkuCode.org ile Blok Tabanlı Kodlama Aracı
Code.org, okullardaki bilgisayar bilimine erişimi arttırmayı amaçlayan, her okuldaki her öğrencinin tıpkı biyoloji, kimya veya matematik gibi bilgisayar bilimlerini öğrenme fırsatı sunmaya çalışan kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. İlk ve ortaokulda bilgisayar bilimleri ve kodlama öğretimi için en yaygın kullanılan araçtır. Code.org’u kimler kullanabilir? Code.org’u herkes bireysel olarak kullanabilir. Öğretmenler ise sınıf oluşturup öğrencilerine kodlama
Devamını Oku